EVHARISTIJA - SVETO REŠNJE TELO
Ne samo vemo, tudi občutimo, da brez hrane ne moremo živeti. Naš Odrešenik Jezus nam je v veliki ljubezni in skrbi za naše zveličanje naklonil zakrament svete spovedi, da po njem dosežemo »čistost« duše – odpuščanje grehov. Da se krepi duhovna moč duše, da se veča njena svetost, da prejemamo moč za boj s skušnjavami, pa nam je naklonil še hrano za dušo in to svoje lastno Telo in Kri.
V mašni daritvi Jezus po duhovniku spremeni kruh v svoje Telo in vino v svojo kri. Ni malo ljudi, ki težko sprejmemo to resnico, da se pri sveti maši kruh spremeni v Jezusovo Telo. Bog je tudi naše telo in živalska telesa ustvaril tako, da nekaj hrane, ki jo zaužijemo, telo spremeni v meso in nekaj tekočine, ki jo zaužijemo, v kri. Zakaj potem ne bi mogel tega storiti vsemogočni Bog in pri evharistični daritvi spremeniti kruh v Jezusovo Telo.
Podobe kruha in vina: torej okus, barva, količina, teža, vonj in druge lastnosti kruha in vina ostanejo; v bistvu pa od izgovorjenih posvetilnih besed: to je moje telo, to je moja kri, na oltarju nista več kruh in vino, ampak Telo in Kri Božjega Sina.
Jezus bi lahko spremenil tudi podobe kruha in vina v meso in kri, vendar bi potem mnogi težko prejeli sveto obhajilo, da bi uživali »surovo, pa čeprav Jezusovo Telo in pili človeško kri«. Potem nam tudi ne bi bila več potrebna vera, saj bi to spremembo gledali, okusili in lahko otipali.
Sveto Rešnje Telo (sveta maša, sveto obhajilo, posvečene hostije) so vredne vsega našega spoštovanja: od spoštljivega pokleka ob prihodu v cerkev in odhodu iz cerkve, do spoštovanja in hvaležnosti za ta dar v mislih in srcu, zlasti pa ob prejemu svetega obhajila. Ta veliki dar sme prejeli le, kdor je nanj pripravljen na duši in na telesu. Naša duša je kolikor toliko primerna za prejem svetega obhajila, kadar nismo v stanju velikega greha, ko se malih grehov kesamo, ko imamo pravi namen (tega imamo, če pristopimo k obhajilu iz ljubezni do Jezusa in v želji, da prejmemo pomoč za lepše krščansko življenje) ter se z molitvijo pripravimo na prejem Svetega Rešnjega Telesa. Ta molitvena priprava je najboljša, če lepo in dejavno sodelujemo ves čas pri sveti maši.
Na telesu smo pripravljeni za prejem svetega obhajila, da eno uro prej ne jemo in ne pijemo, lahko pijemo vodo, in smo primerno urejeni na zunaj (primerno pomeni: lahko preprosto, a čisto oblečeni, umiti, počesani ...).
Jezus se združi z nami slabotnimi, da bi mi postajali vedno bolj duhovno močni.
Milan Grden