Farni list št.10 - 30.7.2023
PREDSTAVITEV POMOČNIKA
Moje ime je Vito Urbanija. Star sem 29 let, prihajam pa iz župnije Moravče. Tam živita še moja starša in mlajša sestra. Starejša sestra je že poročena in ima svojo družino.
Po osnovni šoli v Moravčah sem obiskoval Škofijsko klasično gimnazijo v Šentvidu nad Ljubljano, kjer sem maturiral leta 2013. Še isto leto sem se vpisal na Teološko fakulteto v Ljubljani in vstopil v bogoslovno semenišče. Tam sem preživel dve leti, potem pa sem teološki študij nadaljeval na papeški univerzi Gregoriana v Rimu in tam bival v nemškem zavodu Germanik. Po končanem osnovnem študiju sem eno leto pomagal kot diakon v župnijah Grosuplje in Lipoglav.
29. junija 2019 sem v ljubljanski stolnici prejel mašniško posvečenje, jeseni istega leta pa sem se vrnil v Rim na dvoletni podiplomski študij dogmatične teologije. Dogmatika je področje teologije, ki se ukvarja z naukom o bistvenih poudarkih krščanstva – o sv. Trojici, o Jezusu Kristusu in Mariji, o zakramentih in Cerkvi, o milosti in o poslednjih rečeh.
Pretekli dve leti sem bil kaplan v župnijah Vrhnika in Zaplana, pri župniku g. Mohorju Rihtaršiču. Letos jeseni odhajam še za eno leto v Rim, da bi zaključil magisteriji (licenciat) iz dogmatične teologije. V kolikor pa bom v Sloveniji, bom kot duhovnik pomagal v župnijah Selca, Bukovščica in Sv. Lenart po dogovoru z g. župnikom Damjanom.
Veselim se delovanja in sodelovanja z vami pri delu za rast Božjega kraljestva med nami, kakor ga je oznanjal Jezus Kristus. Naj nam pri tem pomaga Božja milost in blagoslov.
Kako se je izvršilo Marijino vnebovzetje?
Verska resnica, ki so jo kristjani priznavali že od najstarejših časov, je, da je bila Marija z dušo in telesom vzeta v nebesa.
Tu se postavi vprašanje, ali je Marija umrla ali ne. Nekateri starejši teologi so bili mnenja, da Marija sploh ni umrla. Med cerkvenimi očeti je tako mnenje zagovarjal sv. Epifanij. Pravi, da glede konca Marijinega življenja ne ve nič gotovega; poudarja, da je bil Marijin konec čudovit, in računa z možnostjo, da Marija sploh ni umrla. Večina cerkvenih očetov in tudi liturgija pa enodušno govorita, da je Marija tudi telesno umrla.
Glede na Marijino odlikovanost bi bilo možno, da bi bila obvarovana smrti. Kot Odrešenikova mati je bila Marija že v prvem trenutku svojega spočetja obvarovana izvirnega greha, prejela je posvečujočo milost, bila je brezmadežna, zato bi bila lahko tudi izvzeta od postave smrti, ki je posledica izvirnega greha.
Z Marijino smrtjo se pokaže, da njena brezgrešnost ni dediščina raja, ampak sad Kristusovega odrešenja s smrtjo na križu. Marija ni živela zunaj resničnega sveta, ampak v svetu, ki je bil in je zaznamovan s trpljenjem, katerega višek in dopolnitev je smrt. To je doživljala tudi ona, in to v polni meri. Po: J. Kužniku
Celoten farni list si preberite nas spodnjih povezavah: